Начална помощ за автори, редактори и издатели
Версия 0.9
(тъй като този файл ще подлежи на постоянни промени, записвам и версията)
This is help for Bulgarian authors and it is only in Bulgarian... Sorry about this ...
За да бъде автор, редактор или издател потребителят първо трябва да се регистрира в сайта.
Появява се допълнително (потребителско) меню.
Чрез него, наред с другите допълнителни възможности, може да бъде изпратена новина, линк (връзка) към сайт, важен документ или друг полезен или интересен файл. Естествено, желателно е да е свързан с естеството на радиолюбителството ;-§). Щото се сещам за едни каки, които… абе май не са нито YL, нито XYL-ки…;-§), макар че са доста интересни и вероятно най-търсените в Мрежата.
Следва да се напише заглавието на новината, статията, линка и да се избере категорията, в която най-добре се вписва.
В най-общия случай имената на категориите са достатъчно говорещи, за да бъде избрана една от тях.
Обръщам ви внимание, че категорията „Горещи новини” са тези кратки съобщения, които се появяват в секцията горе вдясно (в зависимост от използвания шаблон може да бъде и на друго място), като се сменят при всяко посещение на страницата или „рефреш”. Така че ви моля да се съобразявате с това – първо, трябва да е наистина важна, второ – да бъде толкова кратка, че да се събере в съответното място.
Условно полето на редактора за публикации може да се раздели на четири части – заглавна част; част, която се публикува на първа страница, продължение на основната част от статията и допълнителна част, в която се задават различни предпочитания, картинките за статията, дали да бъде публикувана или само изпратена за преглед от издател (администратор) и мета-данни.
След като бъде публикувана дадена новина, статия, линк – задължително я прегледайте – може да се наложат промени.
Вероятно сте забелязали, че най-долу вляво (отново в зависимост от шаблона може да бъде на друго място) има секция „Сходни статии” – там се отбелязват линкове към публикации със сходно съдържание. Може да пробвате да разгледате статия за някоя от дипломите и ще разберете за какво става реч. Интересното в случая е, че критерият дали дадена публикация е сходна или не са мета-данните към нея. Особено важни са keywords – тук може да записвате такива думички, които сметнете, че най-точно и кратко отразяват съдържанието на публикацията. По този начин ще ускорите и откриването на статията от различните търсачки – Google, Yahoo и т.н.
За добавянето на метаданни има едно улеснение - бутон, с който автоматично се добавят секция, категория, име на публикацията. Може да експериментирате.
При вмъкването на картинка не се притеснявайте, че не я виждате – там само се вмъква шаблон за хипервръзка, която я открива при реалното изобразяване. Тъй като тези хипервръзки не са конкретни, а само шаблони, важно е как са подредени картинките в списъка с картинки в допълнителната област. В какъвто ред са подредени там, в такъв ред ще бъдат изобразени в статията.
Ако искате да зададете въпрос, за да стане ясно дали е често задаван ;-§)), най-удачно е да го изпратите на This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it., за да може да го вмъкне във FAQs. Той за да се застрахова от градушката последвали подобни въпроси, вероятно почти веднага ще го публикува със съответния отговор. Ако, разбира се, знае отговора ;-§).
На този етап разчитам на колегиалността ви при писането на статии за съответните секции. На мен, примерно, не ми отива да пиша за „лов на лисици”, защото нищо не разбирам от това (е, разбирам малко, но недостатъчно). Идеята е на този сайт да се събират действително знания, които да могат другите да ползват. Знания на най-добрите експерти в съответната област. Всякакви опити за пререкания и спорове от трибуната на сайта ще бъдат прекратявани своевременно. За такива неща си има достатъчно форуми.
За съжаление все още не съм разбрал как точно трябва да се изпращат статии на английски и на български. Желателно е всеки материал да бъде публикуван и на английски. Щото сайта го гледат не само на Балканите… Вероятно ако е включен английският интерфейс, желателно е статията да е на английски, ако е включен българския – на български. Т.е. всяка статия ще е желателно да се изпраща два пъти. Това, което е сигурно е, че ако статията е написана само на един език, ще бъде показвана само на него, без значение от езика за интерфейса.
В краен случай може да пращате другия превод на This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it., за да бъде публикуван, както и където трябва.
Засега толкова може да помогнем. Очевидно ще се учим заедно. Всъщност точно такова е и значението на името на тази CMS – Джумла на суахили значи „всички заедно” ;-§))